T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Millî Eğitim Vakfı Halime Erkan İlkokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Anasınıfı Şubat Ayı Etkinliklerimiz

 

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat Ayı Raporu

        Okul öncesi öğretmenleri tarafından yakından uzağa ilkesine uygun olarak çocuğa Türk Kültürüne yönelik çerçeve oluşturacak ögeler belirlenir. Anasınıfı A,B ve C şubesi öğretmenlerimizin iş birliğiyle Kütahya yöresine ait yemekler, giysiler, yöresel kıyafetler ve Türk kültürünü yansıtan eşyalar ve nesnelerin çocuklara tanıtılması ve sergi yapılması gerçekleştirildi. Çocuklarımız kültürel öğeler ve kıyafetleri sergisini gezdi. Kütahya yöresine ait yemeklerin ise belirli bir düzen içinde çocuklara tattırılması etkinliği gerçekleştirildi. Anasınıfı A şubemizde Kütahya yöresine ait çini ve seramik tanıtıldı ve çini bardak boyama etkinliği gerçekleştirildi. Türk kültür müziğini yansıtan Barış Manço tanındı ve çeşitli şarkıları dinletilip etkinlikleri gerçekleştirildi. Türk kültürümüzde önemli yer tutan Keloğlan tanındı ve masalları okunup sanat etkinlikleri gerçekleştirildi. Türk kültürümüzde önemli yer tutan Hacivat ve Karagöz tanındı ve etkinlikleri yapılarak çocukların Hacivat ve Karagözü tanıması sağlandı ve Hacivat ve Karagöz oynatımı gerçekleştirildi. Son olarak ise Anasınıfı A şubemiz Nasrettin Hocayı tanıdı ve fıkralarını dinledi, etkinliğini gerçekleştirdi.

        Anasınıfı B şubesinde Türk kültürüne yönelik bayramlarımız, kıyafetlerimiz, masallar ve hikayelerimiz, tekerlemelerimiz, enstrümanlarımız, sanatımız, coğrafi unsurlarımız ve yemeklerimiz çocuklara görselleştirilerek aktarıldı. Belirlenen ögeler ile ilgili çalışmalar yapıldı. Nasreddin Hoca ile ilgili fıkralar okunup sanat etkinlikleri yapıldı. Keloğlan ile ilgili masal okunup drama çalışması yapıldı. Karagöz Hacivat ile ilgili sanat çalışması yapılarak perde oyunu gerçekleştirildi. Barış Manço'nun bilinen müziklerinden hareketle tanıtımı gerçekleştirildi. Ardından hayatı ile ilgili kitapçıklar oluşturularak farklı müzikleri dinlendi. Belirlenen ve çalışma yapılan kültürel ögelere yönelik bilmeceler hazırlandı.

        Anasınıfı C şubesinde Çini sanatını öğreniyorum etkinliği gerçekleştirildi ve çocuklarımız kendi bardaklarını süsleyerek hazırladı. Kütahya yöresine ait yemekler hazırlanıp çocuklara tattırılması etkinliği gerçekleştirildi. Hazırlanan kültürel öğeler ve kıyafetleri sergisi gezilip çocuklara bilgiler verildi. Çocuklarımız kültürel kıyafetleri giyip okulumuzun öğretmenleri çağırılıp kahve ve şeker ikramı yapıldı. Geleneksel oyunlarımız hakkında çocuklarımıza bilgi verilip oyunlar oynatıldı.

        Ele alınması planlanan başlıklara yönelik tekerleme/şiir/şarkı hazırlanır. Anasınıfı A,B ve C şubelerimizde Tekerleme, şiir ve şarkılar hazırlandı, uygulandı ve çocuklara dinletildi.

        Rapor Sonucu: Kültürel ögeler içeren içeriklerin hazırlanması çalışmaları, projenin amacı olan öğrencilerin kültürel birikimlerini geliştirmek, kültürel farkındalık kazandırmak ve kültürümüzün zenginliklerini tanımalarına yardımcı olmak için etkili bir adım olmuştur. Bu faaliyetler sayesinde çocuklar kültürümüze ait ögeleri tanımış, benimsemiş ve yeni şemalar oluşturabilmişlerdir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.02.2024 - Güncelleme: 05.03.2024 10:09 - Görüntülenme: 50
  Beğen | 2  kişi beğendi